dinsdag 10 augustus 2010

Denk je fit?

Onlangs zag ik reclame in de krant staan voor de denkpuzzels van varia. Je weet wel, die dingen die iedereen altijd op vakantie doet. Joepie jongens, we zijn op vakantie laten we even lekker leuke dingen gaan doen! Het gedeelte ‘leuke dingen’ blijkt dan te bestaan uit op het strand liggen en denkpuzzels maken.

Nou zijn het niet eens de puzzels zelf en de onzinnige wij-doen-actieve-dingen-op-vakantie-zoals-denkpuzzels-maken-gedachte erachter die mij zorgen baren, maar de titels en onderschriften die erbij staan in de krant: ‘Denk je fit’ en ‘Ga naar de winkel, wordt denksporter.’ Nu snap ik waarom al die mensen die een actieve vakantie willen , ineens denkpuzzels spelen in plaats van te gaan mountainbiken of bergen beklimmen. Het is namelijk een echte sport geworden, die denkpuzzels. Jahaá, denkt nu gemiddeld Nederland. Dát is handig! Het staat in de krant dus het zal wel waar zijn. Denken is écht goed voor je, je wordt er zelfs fit van!

Het spijt me zeer Nederland, maar ik kan ook met een BigMac-menu en een flinke bak ijs op de bank gaan hangen met een denkpuzzel, in de hoop dat ik tien kilo afval. Maar nee, ik zal jullie uit de droom helpen. Ga maar gewoon terug naar die sportschool en eet genoeg groente en fruit per dag, let een beetje op je gewicht en drink genoeg. Het zijn maar een paar kleine dingetjes, maar die paar kleine dingetjes maken al een wereld van verschil. Als iedereen nou eens die kleine dingetjes een beetje bij zou houden, dan zijn we met z’n allen al een heel eind opweg naar een gezonder leven. Dát is de sport van het denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten